miercuri, 16 noiembrie 2016

Chec de post



Cândva voi aduna toate rețetele fabuloase de le am de post, nu azi! Amuș doar îi sunt recunoscătoare lui Google că pe felia aceasta îmi trimite atât de mulți cititori și firește familiei mele postitoare născătoare de ocazii festive. 

Îmi trebea un blat pentru un tort făr de lapte, ouă, am  unele grozave pe aci, dar era musai ceva nou. Am ales un chec de la Paula Gafițescu, ACESTA. Am descoperit apoi că-i mai  pe toate blogurile cam în aceeași variantă, desigur cam pe niciunde nu mai apare sursa. Mi-a plăcut atât de mult în varianta de blat încât l-am refăcut în aceeași zi și chec.

Tava în care l-am copt a fost de 25/11 centimetri.

Ingrediente:
- 200 mililitri apă minerală/1 cană
- 300 grame făină/2 căni
- 150 grame zahăr (3/4 cană)
- 80 grame ulei (1/2 cană)
- 8 grame praf de copt/1 plic
- 1 praf de sare
- 1 linguriță extract de vanilie
- 10 grame cacao
- 70 grame cireșe din dulceață. o fost unele încercate a fi confiate pentru Cutia misterelor din vară
- 20 grame cocos - ăsta l-am adăugat de pe alte bloguri
- am completat cu un praf de turmeric pentru culoare (nu fu pe atât de galben, pe cât îl arată poza ), cu ghimbir, scorțișoară și cuișoare măcinate pentru gust


Am mixat bine zahărul cu uleiul, am adăugat extractul și apa minerală, apoi făina cernută cu praful de copt, sarea și condimentele. 1/4 din compoziție (200 grame din 800) am amestecat-o cu cacao, restul cu fulgii de cocos.



În tava acoperită cu hârtie de copt am turnat aluatul alb, pe margini am pus cireșele confiate, iară pe mijloc am adăugat compoziția cu cacao. Am trecut prin aceasta în zigzag c-un băț de frigăruie.



La sursă se recomanda în cuptorul preîncălzit de copt timp de 70 minute la 170 grade Celsius. În cuptorul pe gaz, pe treapta din mijloc, la foc mediu am copt checul 65 minute până a trecut testul scobitorii.


L-am lăsat 5 minute la răcit în formă, după care l-am scos pe grătar.

Este pufos (nu ca un chec cu ouă, mai degrabă ca un cozonac), este aromat, îl refac musai. 

2 comentarii: