miercuri, 23 martie 2016

Brioșe ciocolatoase de post cu unt de arahide





Îmi trebeau dulcegării de post pentru dăruit medicului. Le-am luat pe astea de ACI, de astă dată cu unt de arahide că-mi fu-n pofte. Cantitățile par farmaceutice, da-s subdiviziuni de pe la vreun blat de care nu-mi amintesc acuș (tre să fie de pe la Olguța). Presupun că pe undeva am uitat praful de copt, dar cum mi-au ieșit grozave făr de el, posibil că așa fură și la sursă.


Pentru 13 brioșe mici (5 centimetri baza), ingredientele au fost:
- 105 grame făină
- 15 grame cacao
- 2 grame bicarbonat
- un praf de sare
- 100 grame zahăr
- 50 grame ulei
- 145 grame apă rece
- 1/2 linguriță oțet
- esență de rom
Pentru cremă: 150 grame unt de arahide mixate cu 30 grame miere.
Pentru decorare: arahide mărunțite.
0. Am aprins cuptorul.
1. Am cernut pulberile și le-am combinat cu zahărul.
2. Separat am amestecat lichidele, pe cât se pot omogeniza uleiul cu apa, ha!
3. Peste făină, bicarbonat, sare, cacao, zahăr am turnat apa, uleiul, romul și le-am împreunat ușor și foarte scurt c-un tel pară.


4. Am umplut chesele  și am copt 30 minute la foc mediu, pe treapta de sus pân la testul scobitorii curate.



5. Le-am lăsat la răcit pe un grătar și apoi le-am decorat c-un poș ce avea la capăt un dui zimțat pentru trandafiri.


Sunt foarte pufoase, ușor umede, puțin dulci, delicioase cu untul de arahide vag sărat.
Le refac acuș pentru ziua soră mii și le voi adăuga arahide tăiate grosier și-n blat.
Le recomand și pentru nepostitori și nepost.


- Ce poze frumoase, Maria!
- Din greșeală, Ale!

La închiderea ediției: 
- Unele poze sunt atât de frumoase de-ți vine să le faci tablou, altele sunt de începătoare! 
A se observa ce înseamnă să ai tact:  Ana nu zice ca unele poze îs oribile, ci doar că mai am de învățat. Ana dragă,  ce de lecții, de s-ar și prinde de mine olecuță din înțelepciunea ta!

Vineri, la o ediție aniversară de Cutia misterelor, poate cea mai uimitoare propunere dintre cele 24.


6 comentarii:

  1. De multe ori, frumusețea pozelor te fac să citești rețeta...
    Pozele sunt minunate și rețeta la fel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, la alea de începător, consecința e închiderea laptopului ?! :))))

      Ștergere
    2. Nu,nici vorbă. Cauți în altă parte (la tine nu-i cazul).Impactul vizual e foarte important și dacă tu ai avut diverse probleme cu timpul,cu lumina etc.pe cititor nu-l interesează ☺.

      Ștergere
  2. Adevăr grăiești, Ana! Astea de le vezi aci îs pozate-n 5 minute, făr de soare, dar am fost inspirată, cum nu prea sunt adesea! Oricum eu am dezlegare și cu urâtele la tine, mă citești oricum că ți-s dragă :)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Aici cu cititul ca ne esti draga ,ai dreptatae!

    RăspundețiȘtergere