vineri, 18 martie 2016

Bomboane cu fistic la Cutia misterelor de martie




Sunt foarte puține ocaziile ce le am pentru testat dulcegării. Eu făr de prilej nu bibilesc,  căci nu mănânc! Așa se face că luna martie e la mine făr de evenimente, drept pentru care în  vizita lunară la bunică-mea am îngrămădit tot ce mi-o trecut prin cap. Pân acuș am publicat bomboanele ursuleț, lăsate pe drum nepoților, guguluful cu spanac, checul cu sfeclă, amu bomboanele astea și mai am programată încă o năzărire pentru  Cutia misterelor.  Nu degeaba Buna mă întâmpină întotdeauna  cu Iară ai venit cu Moș Crăciun!



Pentru bunica tot ce nu este cu ciocolată, nu există! Vă reamintesc că anu trecut i-o picat primu dinte, în 4 luni împlinește 92 de ani și numai io i-am dăruit o tonă de ciocolată în anii ăștia zambetani. De aceea am spănăcit toate rețetele, pentru a da culoare Cutiei misterelor în lipsă de ciocolată și cacao. Sunt foarte mulțumită de toate rezultatele neperfecte!

REGULAMENTUL PROVOCĂRII

Gazda episodului de martie pentru Cutia misterelor, Cristina, a propus următoarele ingrediente: ( copy/paste de ACI )  alliaceae ( ceapă verde, usturoi verde, leurdă, chives, ceapă galbenă/roșie/albă ), salate de sezon ( verde, roma, valeriană, rucola, andive, spanac, untișor ), ridichii,  tuberculi ( cartofi roșii/albi/violet/dulci/napi ), rădăcinoase, carne de iepure/rață, oua, făina, lactate, citrice ( limete, lămâie, portocale, grapefruit roșu/galben, pomelo, sweetie) și ingredientul vedetă: FISTICUL

După cum se poate lesne observa, n-am avut de unde alege ingrediente pentru desert, dară nu mă plâng, puteau și astea lipsi. Doamnă, săru mâna!



Pentru bomboane am folosit resturi de la blatul verde decupat pentru checul ciocolatos cu sfeclă.
Fac repede un rezumat că poate nu aveți vreme de citit arhiva mea.

BLATUL VERDE




-  2 ouă
- 100 grame unt moale ( fu 82% grăsime )
- 85 grame zahăr + 1 plic zahăr vanilat
- 70 grame frunze spanac proaspăt
- 150 grame făină
- 5 grame praf de copt
- 50 mililitri frișcă lichidă ( am avut 75 grame smântână Dorna pentru frișcă 35% grăsime )
-  un praf de sare
- 2 linguri zeamă de lămâie
- coajă rasă de lămâie

Am blendurit spanacul cu frișca. Am mixat untul cu ouăle și zahărul. Am adăugat simultan, în 3 tranșe, frișca verde și pulberile cernute împreună. La final, am încorporat zeama și coaja de lămâie. Am copt guguluful 35 minute pân o trecut testul bățului de frigăruie.
Pentru bomboane ziceam c-am folosit resturile, jumătate din blatul rezultat din ingredientele de mai sus.
BOMBOANE CU SPANAC, CREMĂ DE BRÂNZĂ ȘI FISTIC - 28 bucăți
- 200 grame blat cu spanac
- 50 grame unt gras
- 75 grame brânză slabă


- 40 grame zahăr pudră
- esență de vanilie
- fistic pentru tăvălit bomboanele



Am firimițat resturile de blat. Separat am mixat untul moale cu zahărul pudră și crema de brânză, care-i ca un iaurt, esența de vanilie. Am amestecat ușor crema cu blatul. Apoi, cu mâinile umezite am cântărit bucăți de 12 grame pe care le-am rotunjit între palme.



Fisticul îmi place mult, da-i scump cu draci. Din 200 grame fistic în coajă cumpărat de la Auchan la vrac am scos 70 grame miez. Jumătate l-am opărit să-l decojez, dar când să-l usuc în cuptor s-o ars.



 Așa că pentru a nu repeta pocinogu, restul de 35 grame l-am curățat ca pe morcov. Da, știu, minte-mi mai trebe, în rest îs perfectă! Fisticul curățat de coajă l-am tăiat bucăți mici prin care am tăvălit bomboanele.


PENTRU BUNICA, NU PENTRU CUTIA MISTERELOR!




Nu am avut fistic pentru toate și pentru că pe bunica n-o interesează că regulamentul îmi interzice să folosesc ciocolata, am tăvălit o parte din bomboane prin fulgi de cocos și o altă parte prin ciocolată  topită pe baie de aburi (pe astea le-am ținut înainte 10 minute în congelator). Ciocolata a fost cu mentă și combinație mai potrivită n-am gustat de foarte multă vreme, v-o recomand cu drag!






Gata, am ostenit!
Peste 7 zile revin pentru Cutia misterelor pân atunci dulcegării făr de carne-brânză-ouă îs   programate.

2 comentarii:

  1. O minunatie de bomboane. Multumesc tare mult Maria! Astept cu nerabdare următoarele surprize! :-*

    RăspundețiȘtergere
  2. He, he, abia aștept și eu să mă laud peste o săptămână iară!

    RăspundețiȘtergere