luni, 4 ianuarie 2016

Ruladă de spanac cu somon, măsline și cremă de brânză





Pentru zilele cele festive intrasem pe blog să caut rețeta blatului cu spanac. Rezultele căsuței zambetane  de căutare m-or trimis la tortul ăsta, le-am zis săru mâna și gata!
Nu aveam intenția să rulădesc, aveam o ruladă cu ciocolată și unt de arahide, o public curând, vroiam să testez niște brioșe aperitiv cu blat de spanac. Nu m-am putut abține să n-o rulădesc și pe rețeta aceasta, prea-mi aminteam ce grozavă e. Și pentru că nu mai aveam restricțiile Cutiei misterioase am simplificat-o pentru operațiunea 2 timpi și 3 mișcări.


Tortul din rețeta de bază, pe care l-am rulădit

Pentru foaia de ruladă - coaptă în tava mare a cuptorului de aragaz - aici (1) arhivată rețeta în varianta cu poze din timpul facerii sau aici (2). Diferența la coacerea de acum o constat în faptul că pe foaia întinsă în tavă pe hârtia de copt am așezat rondele de măsline verzi și negre.


(1) Umplută cu salată de boeuf

(2) Varianta cu umplutura coaptă
Pentru umplutură - inițial gândisem jumătate de cremă  cu măsline și jumătate de ruladă  cu somon, la montare m-am sucit p-o singură cremă de brânză cu măsline și somon.

Ingrediente:
- cremă de brânză - 300 grame
- unt 82% grăsime - 75 grame
- somon afumat tăiat fâșii înguste - am avut un rest de 85 grame
- măsline tăiate bucățele  - am pus doar 30 grame
- ceapă verde tăiată rondele - 3 fire
- mărar proaspăt tocat - 3 fire
- piper

Am mixat untul moale cu crema de brânză și apoi am adăugat restul ingredientelor încorporându-le cu o paletă. Am întins crema pe foaia cu spanac răcită și am rulat ușor. Rulada am înfoliat-o și ținut-o o noapte la rece. Noi am mâncat din ea vro 5 zile că fură și alte aperitive.


2 comentarii:

  1. Prinsă de griji și treburi am uitat de rulada aceasta.Mi-ar fi prins bine la Crăciun.Vor mai fi alte ocazii. Să ai un an pe măsura sufletului tău.Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, eu am somonit-o p' asta festiv (doar la Crăciun și Paște cumpăr somonul afumat)dar rulada aperitiv o fac în toate zilele-n care am ce-mi trebe prin frigider. Să ai un an mai bun și să nu-mi dispari!

      Ștergere