miercuri, 21 octombrie 2015

Ruladă cu mere, pere, prune, piersici



Oi, ce-am mai pătimit la rulada asta și doar pentru că am avut prea multă umplutură și pentru că am omis  zahărul!

Cum mă uitam io în arhiva ruladelor, aci, căutînd inspirație pentru un desert ce să poată fi dăruit bunicii, am dat nas în nas cu rulada asta.

http://zambetania.blogspot.ro/2014/08/rulada-cu-mere-brandy-si-ghimbir.html

Cum nu mai aveam umplutura grozavă a rețetei originale, am improvizat cu ce fructe am găsit la aprozar și prin dulapuri.

Pentru umplutură, repet cantitatea a fost prea mare, mi-ar plăcea să o refac numai cu prune, făr de piersici și fructe confiate, am avut 750 grame fructe proaspete curățate:
- 2 mere
- 2 pere
- 1 piersică
- 10 prune
- 50 grame stafide + papaya, ananas, ghimbir confiate
- 65 grame nuci caramelizate
- 3 linguri de zahăr - de care am uitat complet și umplutura mea fu acrie
- praf de scorțișoară



O parte dintre fructe le-am dat pe răzătoarea mare, o parte le-am tăiat cubulețe., mi-ar fi plăcut mai mult făr de coajă. În tava de copt am întins întâi nuci, apoi toate fructele proaspete or confiate. Am pregătit pandișpanul.





Foaia pentru tava mare a cuptorului - copy/paste de la prima rețetă :
-          5 ouă
-          80 grame zahăr
-          90 gr făină
-          1 gram  praf de copt
-          1 praf de sare
-          20 ml ulei
-      un praf de turmeric - p ăsta l-am pus degeaba să coloreze, sunt atât de albe ouăle cumpărate, că de folosesc doar albușurile nu-i nicio diferență de nuanță față de cele cu albuș + gălbenuș 
1. Am separat albuşurile de gălbenuşuri, pe astea de pe urmă le-am amestecat cu uleiul;
2. Albuşurile le-am mixat spumă tare cu praful de sare, apoi am adăugat treptat zahărul şi le-am bătut încă  3 minute cu mixerul la viteză mare.
3. Am omogenizat gălbenuşurile peste albuşuri mixând tot la viteza 5.
4. Am turnat în ploaie făina cernută cu praful de copt şi am încorporat-o făr de mixer,  cu un tel .
5. În tava acoperită cu hârtie de copt, am întins umplutura, apoi am turnat şi nivelat compoziţia pandişpanoasă.


6. Am copt-o-n cuptoru preîncins 30 de minute pân s-o aurit.
7. Foaia coaptă am răsturnat-o peste un prosop umed, am îndepărtat hârtia şi am rulat. După răcire am presărat-o cu zahăr pudră din belșug, după topirea acestuia am pudrat-o cu lapte praf și i-am desenat buline din scorțișoară.


Este delicioasă, însiropată, o minune!


Revin curând cu varianta prunoasă, sper!

Vineri e zi pentru tort restant, sâmbătă e Virtual hug, grozav episod!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu