sâmbătă, 10 ianuarie 2015

Găganii (1)

Sursa imaginii Gipsy Kids - aci 


Bebi. Îi plac leagănele. Îi plac topoganele.
Mă'sa lu' bebi. Îi plac regulile: cel mult 5 pufuleţi! Fără plăcinţele!
Eu. Îmi place bebi!

Eu. Hai, bebi!
Mă'sa. Doar 5 pufuleţi! Doar ceai!
Bebi. Râde.

Mi-am propus să văd cât rezistă în topogan, pare să nu se sature niciodată. După două ore de eu ridicat frântă el în vârf de topogan  şi el coborat vesel în poale de topogan, am certitudinea lui pare, chiar nu se satură niciodată! Rectificare: când are topogan, nu-i plac leagănele!

Ne refacem cu sărăţele în brânză,  minunate!
Nu se satură nici de astea, termină toată punga.

Îi spun o poveste l
ângă un gard ce are in mijloc o statuie. Bebi plin de patriotism entuziast adună cu grijă în gură pânzele de păianjen şi fărâmele de vopsea sărită,  în timp ce eu zic de francezul care a decorat oraşul şi de război,  pare să fie întrutotul de acord cu mine.

În faţa noastră ceată de ţigani, mici şi mari, fete şi băieţi, condusă de o ea cu un bebi în braţe şi o lumânare.
Eu. Cum îl botezaţi, Mercedesa?!
Ei. Regina!
(va trebui să-l dumiresc pe bebili meu, peste ani,  despre Regina telenovelelor, care o detronat-o recent în rândurile onomastice ţigăneşti pe Pamela Dallasului).

Ceată de ţigani, mici şi mari, fete şi băieţi, condusă de o ea cu un bebi în braţe şi o lumânare, secondată de o ea cu un bebi într-o tricicletă Panda şi o pungă goală de sărăţele.
Ca invitati de marcă ce suntem, omenim ceata cu un tort de îngheţată şi linguriţe de plastic.
(va trebui să-l dumiresc pe bebili meu, peste ani,  despre găganii de la gradiniţa mea şi despre rromii de la grădiniţa sa).

Mă'sa lu’ Bebi. Tu nu vezi că bebi cade din tricicletă?!
Eu. Nu am văzut perspectiva asta, de la înălţimea mea se vede doar un bebi care doarme în picioare p-un  Panda
Tre’ să rectific rectificarea: nu rezistă prea mult!

Mă'sa lu’ Bebi.  A băut ceaiul?! Câţi pufuleţi a mâncat?! Ce aţi făcut?
Eu. Nimic, bebi nu se simte prea bine !

Secretul păianjenilor cu sărăţele şi vopsea scrijelită, îngheţată, toţi pufuleţii şi mai ales pupatul întregii cete de ţigani îl voi lua cu mine în tren!

Morala: adevărul despre bebi în doze mari afectează grav sănătatea mintală a mamelor!

14.06.2009  - Maria povestea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu