luni, 20 octombrie 2014

Prajitură cu prune şi dovleac



Ţ, ă, ş..... uraaaa, am primit diacriticele înapoi!!!!!

Pofteam un dulce cu prune. Primu gând fu pentru cozonac, apoi l-am abandonat, e pe drum postu şi atunci o să tot cozonăcesc. Mi-am notat de pe internet vro 5 reţete de prăjituri cu prune şi cremă de brânză, dar taman amu o rămas doar Philadelphia pe raft la Billa şi io d’asta scumpă nu mai cumpăr de când am descoperit că Frischa la 4 lei are acelaşi producător. Aşa am revenit la gugulufu cu struguri pe care l-am tot modificat ba în chec cu vişine, ba-n brioşe cu nuci – desigur, niciuna dintre ele ajunse pe zambetania. De astă dată i-am adăugat dovleac şi prune.


Am copt prăjitura în tava de 24x24 cm.
Ingrediente:
-         250 gr făină
-         2 linguriţe praf de copt
-         ½ linguriţă sare
-       100 gr zahăr brun – reţeta de bază avea 300 gr zahăr tos – de preferaţi dulcele dulce, io nu,  mai trebe adăugat zahăr
-         150 gr unt moale
-         3 ouă mari
-         150 gr iaurt
-         coajă de lămâie - am avut lime, că fu la juma de preţ faţă de cele galbene
-         2 linguri suc de lămâie
-         scorţişoară, nucşoară
-         200 gr piure de dovleac copt – cred că e ultima dată când nu-l folosesc crud
-         6 prune
-         3 linguri miez de nucă amestecat cu zahăr vanilat



1. Pentru că mi-am notat de pe blog doar ingredientele, nu mi-am mai amintit care erau paşii, aşa că am mixat întâi untul cu zaharul şi ouăle, apoi cu dovleacul, coaja de lămâie şi iaurtul, la final cu toate prafurile cernute (sarea, făina, praful de copt, nucşoara, scorţişoara). Am turnat compoziţia în tava acoperită cu hârtie. 
2.. Am aşezat jumătăţi de prune
3. Le-am umplut cu miez de nucă. Mi-ar fi plăcut mai multe fructe, la o dată viitoare adaug sferturi de prune şi în interior. 
4. În cuptorul preîncins am copt-o 30 de minute. 


Mă gândeam la-nceput c-o s-o-nsiropez, dar blatu rămase umed de la dovleac.  Pofta cu prune mi-o rămas, deci oi vedea pentru sâmbăta ce vine când am iară dezlegare la zahăr ce mai pregătesc. Cât dovleac am mâncat pe anu ăsta, şi-i la început sezonu, nu-mi amintesc să se mai fi întâmplat în trecut. Aici l-am gândit doar pentru culoare, uitînd din atâtea alte reţete că nu colorează deloc astă pară plăcintară.
- Ce i-ai pus aşa puţine prune?!
- Pentru că se mănâncă alături de compot cu prune, de aia!
- Aaaa, de aia ai fiert o oală de ceai cu ghimbir! Măcar ai scris pe blog că-s prea puţine fructe?
- O să scriu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu