miercuri, 7 mai 2014

Ruladă de spanac


În urmă cu vro 2 ani am testat un tort aperitiv cu salată de boeuf şi blaturi în 3 culori (cu morcov, spanac, bulion). Blatul cu spanac congelat nu mi-o ieşit grozav şi nici întregul nu fu pe gustul meu.

La Crăciun mi-am amintit de eşecul ăla ş-am improvizat o nouă variantă, asta. Oi, fu aşa de gustoasă că pân la Bobotează am repetat-o de vro 5 ori şi amu de Paşte.


Vă spui doar foaia (salata poate fi înlocuită cu oricare alte o mie de umpluturi) pentru tava mare a cuptorului:
  • 4 ouă
  • 4 linguri de apă
  • 4 linguri de ulei
  • 4 linguri de făină – la mine variază între 80 şi 100 de grame
  • o mână de spanac proaspăt
  • un praf de sare
  • o linguriţă praf de copt

Există 2 metode,  care n-am băgat de samă să aibă rezultate diferite:
-          fie se blenduresc gălbenuşurile, apa, uleiul spanacul, fie doar apa, uleiul, spanacul
-          de s-o mers pe varianta cu gălbenuşuri blendurite, atunci albuşurile se bat spumă cu sarea, se amestecă uşor cu blendureala şi la final se omogenizează cu făina şi praful de copt
-          de fu făr de gălbenuşuri la blendurit, atunci se mixează la viteză mare ouăle întregi (asta nu-nseamnă că şi coaja) cu sarea, se adaugă treptat blendureala şi la final se încorporează făina cu praful de copt.
-          se toarnă  compoziţia în tava acoperită  cu hârtie de copt
-          se coace în cuptorul preîncins – max 15 minute
-          răsturnată coapta pe prosop umed
-          rulată
-          răcită
-          derulată
-          întins umplutura
-          rulată iară şi gata







  • în poze o rămas varianta cu măsline la mijloc





G. când o gustat-o o văzut-o potrivită cu cremă de brânză şi somon, ceea ce sună bine pentru defilarea de la cutia misterelor, asta de reuşesc să fac brânza vedetă şi nu spanacu.

Pentru Irina cei de se tem de rulădit:  foaia tăiată în trei, umplută cu 2 straturi şi gata prăjitura aperitiv!


6 comentarii:

  1. Eu sunt aia cu teama de ruladit :D Soro, decat sa fac o rulada, mai bine fac un tort :D Uneori insa imi inving teama si reusesc cate o rulada de nici mie nu-mi vine sa cred :D
    Ce verde frumos are rulada coapta!!!! ♥ Acuma sa ma vezi pe mine cum fac rulada dinasta verzulie dukanita :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e bun de testat la prajituri ca si colorant spanacul asta. Din pacate io zilele astea am reusit performanta unui blat verde cu visine:))

      Ștergere
  2. Sint convinsa ca e si f buna la gust pe cit e de colorata.Un aperitiv surpriza placut.Cu prima ocazie,, invitationala'' o voi aplica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il incerc intr-o varianta de miniturn cu branza si somon zilele astea Tori.

      Ștergere
  3. Torina si Marian12 mai 2014 la 20:39

    Ce frumos sunaaaaaaaaa,abia astept sa mai ,,copii" de la tine cite ceva.Spor la culinareala!!!!!!

    RăspundețiȘtergere