luni, 31 martie 2014

Jeleuri de casă din lămâie




Pe zambetania exista o reţetă de jeleuri pân să le văd la Crisa pe cele cu lămâie.


 Am vrut musai să le-ncerc p' astea nu doar ca să exploatez iară matriţa cea scumpă de la G. ci mai ales pentru că-s făr de gelatină, deci de post. Au o căruţă de zahăr în schimb spre compensare. Cum îs pentru mama şi postul ei cel lung, cu siguranţă vor fi primite cu mare bucurie.

Pentru jeleuri - 20 bucăţi:
- o lămâie babană
- 150 gr zahăr + zahăr pentru tăvălit


Lămâia acoperită pe trei sferturi cu apă am fiert-o vro 15 minute pân s-o-nmuiat.  Am tăiat-o-n două şi i-am scos fix un sâmbure, că atâta o avut. Am blendurit-o cât de fin am putut la ora şapte dimineaţa când toţi vecinii, în număr de fix 2,  îmi dorm. Blendureala am pus-o-n ceaunel cu 150 gr zahăr. Vroiam a respecta timpul Crisei de 15 minute pe foc mic de la fierbere (ea la 2 lămâi o avut 30 de minute, am presupus că la una îs 15). După 10 minute deja se întărea ca un gem aşa că am oprit-o, răcorit-o olecuţă şi turnat-o-n formă.



 Am lăsat forma la temperatura camerei pentru că era încă tare caldă compoziţia şi io trebea să ajung la birou. Un rest ce n-o avut loc în matriţa siliconată l-am turnat pe o folie într-o farfurie şi apoi l-am tăiat cu decupatorul floare. Nu le-am mai tăvălit prin zahăr.



Am încercat şi c-o portocală reducând cantitatea de zahăr la 100 grame. Nu s-o-nchegat, dar săptămâna asta respect tot 150 şi scriu ce s-o mai întâmpla.

G. zice că ar fi bine de fiert lămâile în trei, patru ape şi apoi de blendurit pentru eliminat toate drăciile cu care îs tratate. 
Io spui doar că-s olecuţă amare, ceea ce mie-mi plăcu grozav, dar pentru evitat se blendureşte doar cu o parte din coajă.


Mâine, teoretic,  îi programată reţeta pentru Virtual Hug, ceva cu spumă de ciocolată şi căpşuni, n-am  habar în momentu ăsta ce-o ieşit, dar ştiu că-i pentru o doamnă de poveste.


2 comentarii:

  1. Ce faine ti-au iesit!!!! ♥ Deci ti-au fost pe plac pana la urma :D Mamei tale i-au placut?
    Eu am tot vrut sa incerc cu grapefruit, dar nu am apucat pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi plac grozav! S-o reportat pentru sfarsitu asta de saptamana drumu la mama, deci prilej de repetat (pe langa portocale vreu sa vad cum is cu lime).

      Ștergere