sâmbătă, 20 aprilie 2013

Sărmăluţe din quinoa în ştevie


Reţeta pentru concursul Bonduelle găzduit de blogul Amei este aceasta a două soiuri de sarmale cu două de mămăligă.  N-am avut habar cum să le unesc într-o singură poză!


Nu m-o dus gândurile spre ceva nesărmălos. Din prima am planificat rulada pentru concursul doameni Laura Laurenţiu şi "tortul" pentru cel al Amei. Pân la urmă aci am două reţete, deci aş putea participa şi la Teo.

Pentru umplutură:
- 1 borcan ciuperci Bonduelle
- 1 morcov
- 2 fire ceapa verde
- 100 gr quinoa
- mărar, pătrunjel
- suc de roşii - 50 ml
- 2 linguri ulei
- 150 ml apă


 Pentru învelit sărmăluţe:
- ştevie
- varză murată


Pentru fiert sărmăluţe:
- cozile de la  mărar şi pătrunjel
- 1 ardei iute
- varză murată
- 2 litri apă

Umplutura:

1.Am tocat  ceapa verde spălată bine
2. Am călit-o cu 2 linguri de ulei
3. I-am adăugat o ceşcuţă de apă şi boabele de quinoa (spălate, erau de la mama lor curate, n-am insistat prea tare)
4. Am lăsat la foc mic pân o rămas făr de apă, o semifiertură de quinoa.


5. Am tocat ciupercile, ras morcovul, tăiat mărunt verdeaţa.


6. Peste ceapă şi quinoa am adăugat morcovul, verdeaţa, ciupercile şi sucul de roşii.
7. Am amestecat bine toate cele între ele.

Învelire sărmăluţe:

- frunzele de ştevie spălate le-am opărit în apă cu sare
- le-am porţionat şi cu ajutorul unei linguri am nivelat uşor nervura centrală
- pe fiecare bucată am pus câte o linguriţă de umplutură şi am rulat, nu foarte strâns, să aibă quinoa tot confortul să se umfle

- am făcut şi câteva la metru - le-am vrut ruladă cu foaie de cuş cuş, da' s-o desfăcut!


 - asemeni şi cele-nvelite-n frunze de varză murată


Pentru fierbere le-am aşezat în vasul ceramic. Pe fundul acestuia am pus codiţele de la verdeaţă, jumătate de ardei iute tăiat rondele şi varză murată tocată. Am aşezat întâi sărmăluţele vărzoase, apoi pe cele cu ştevie şi iară strat de  varză şi restul de ardei iute. Le-am acoperit cu apă fierbinte şi le-am lăsat la foc mic în cuptor 90 de minute.

Mămăliguţa cu mei:
- 100 gr mei
- 150 ml apă+1 lingură cu ulei
- sare
În apa cu sare la primul clocot am adăugat în ploaie meiul şi am amestecat pân o fiert şi s-o-ngroşat. Am turnat-o în formele de inox trecute prin apă.



Mămăliguţa din cuş-cuş:
- 100 gr cuş-cuş - am găsit la plafar făr de ou
- 100 ml apă+1 lingură cu ulei
- sare
În apa cu sare la primul clocot am adăugat cuş-cuşul,  am amestecat pân s-o-ngroşat, am stins focul şi l-am mai lăsat acoperit 5 minute. L-am turnat în formele pensulite cu ulei.



Alte reţete oarecum sărmăloase:
* ruladă din mălai cu umplutură de sărmăluţe împrăştiate cu quinoa
* sărmăluţe în foi de plăcintă
* dovlecei cu hrişcă 



2 comentarii: