duminică, 24 februarie 2013

Turnuleţe cu vanilie, mascarpone, fructe de pădure


       
Reţeta restantă a lunii februarie şade pe lista cu musai de-ncercat de vro 2 ani, pe  atunci   Lola o pregătea  tort (blaturi de foietaj, cremă de vanilie, cremă de brânză, fructe de pădure). Nu ştiu de azi la cafenea o mai tortuleşte! Eu am ales o variantă de  coşuleţe turnuleceşti.


Am tot amânat-o pe motiv de recuperat caietul cu reţeta foietajului. Acum, am caietul, dar aluatul Bella l-am cumărat cu 5 lei de la Real.



Pentru coşuleţele din foietaj:
- 800 gr aluat foietaj
- 1 ou


 1. Foietajul,  lăsat peste noapte în frigider pentru decongelare, l-am decupat. Întâi 24 de forme rotunde (7,5 cm). Apoi, la jumătate dintre  ele le-am decupat mijlocul (cu o formă de 5 cm).
2. Am aşezat în tava mare a aragazului hârtie de copt, pe ea am pus  6 rotunduri pline şi 6 dintre cele mici. Am pensulit toate acestea cu ou bătut.
3. Pe formele cele mari am aşezat marginile (de la care decupasem mijlocul) şi le-am presat uşor. Le-am uns şi pe astea cu ou.
4. Am lăsat tava la foc mediu în cuptorul preîncins 15 minute. La cea de a doua tavă, aluatul s-a aurit după 10 minute.

 Crema de vanilie

-250 ml lapte
- 2 gălbenuşuri
- 100 gr zahăr
- 20 gr amidon
- un praf vanilină, de nu zahăr vanilat or păstaie de vanilie
- 50 gr unt

Se ametecă gălbenuşurile cu amidonul cernut, zahărul, apoi se toarnă treptat laptele şi se omogenizează bine.
Se pun la foc amestecând continuu până se îngroaşă.
Se lasă la răcit adăugând untul şi vanilina, când iară se ametecă bine.


Crema răcită se toarnă în formele coapte şi se acoperă cu capacele.

Crema de brânză
- mascarpone - eu am avut 250 gr, 400 ar fi fost numa bune
- miere de albine - am adăugat 2 linguri
Pe cutie scria 78% mascarpone, n-am mai fost niciodată atentă la d' astea, dar la pensiune folosesc ceva ca o smântână, pe când acesta era ca un unt.
Se mixează brânza cu mierea şi apoi se acoperă bine capacul, io neavând suficientă n-am reuşit binele ăsta.

Fructe de pădure 80 gr am avut. Tot la Real am găsit la vrac amestec coacăze negre şi roşii, mure, erau şi vişine, am ales făr de ele. Le-am presărat peste mascarpone şi gata!


Amu, nu-mi doresc decât ca toţi cei ce ajung pe zambetania căutând prăjitură cu cremă de brânză şi fructe de pădure să încerce varianta aceasta!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu