miercuri, 28 martie 2012

Plăcintă de post cu vişine şi mere


Într-una dintre zile am primit la birou o reţetă pentru cornuleţe de post  însoţită de  o caserolă plină cu dovezi fragede.
Coincidenţa a fost că era exact reţeta aluatului fraged cu borş, folosit la fursecurile de post şi la plăcinta cu rubarbă, cornuleţe nu  încercasem!
Singura diferenţă dintre cele două reţete "identice" sosite-n bucătăria mea din  zări paralele e legată de faptul că pe biletul din caserola cornuleţelor scria cum că aluatul trebe lăsat 5 ore la frigider înainte de coacere.




Pentru o doză de aluat, din care am făcut 7 plăcinte în formele cu diametrul de 9 cm (suficient aluat pentru o plăcintă din 2 foi coaptă în tava de cozonac sau pentru vro 50 de cornuleţe), fu nevoie de:
* o cană ulei - eu am folosit 150 ml margarină topită
* 1/2 cană borş - eu 75 ml
* 500 gr făină zicea doamna pe bilet, 400 mi-o primit mie
* un praf sare
* o nucă drojdie - 10 gr - dizolvată
Nu era nimic scris despre temperaturi, eu am topit margarina şi am încălzit borşul.


Peste lichide am turnat făina, sarea şi drojdia.
Am frământat 30 de secunde până când pereţii vasului au rămas curaţi şi aluatul se desprindea de pe mâini.
L-am împachetat şi l-am uitat vro 6 ore-n frigider, vreme-n care  am pregătit umplutura şi formele şi altele de nu le mai ştiu amu de fură pe lângă borşul de fasole.

Umplutura:
* 300 mere tăiate cuburi, d'alea dulci din beci de la Bicaz, tot căpătate cu bogdaproste desigur
* 200 vişine decongelate
* 4 linguri zahăr
* 1 lingură scorţişoară

Am pus la foc merele cu  zahărul şi scorţişoara, n-o fost nevoie să adaug altceva, merele au lăsat sirop,  când s-au arămit am adăugat  vişinele cu sucul lor. Le-am mai lăsat încă 2 minute  şi apoi le-am dat spre răcire.



Formele unse şi tapetate cu pesmet le-am pus în aşteptare de aluaturi fragede.


Am scos de la frigider pachetul şi l-am întins cu sucitorul , am decupat 14 farfuriuţe de cafea:). Cu jumătate dintre ele am acoperit interiorul formelor, peste aluat am presărat  jumătate de linguriţă cu griş şi am turnat două linguri cu umplutură. Peste astea toate am pus capac cu cealaltă jumătate a decupatelor. Le-am înţepat cu furculiţa pe ici, pe colo şi le-am uns cu sirop.

După 30 de minute de cuptor erau gata. Pe bilet scrie că la cornuleţe e nevoie de 15 minute.
Iară le-am însiropat şi le-am lăsat în forme spre răcire. N-am avut io toată răbdarea să nu mă frig, da' asta nu se vede-n poze:)

Amu, de n-aş uita să încerc cornuleţele folosind unt când va fi dezlegare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu