joi, 27 octombrie 2011

Tort cu brânză şi fructe de pădure




De la primul tort fără foc mi-am dorit să repet experienţa. Am reuşit abia la Sf Maria, pe 8 septembrie,  la un cheesecake din care n-am salvat nicio poză. De atunci însă l-am pregătit în fiecare săptămână cu mici variaţiuni.

Brânza de vaci cu zahăr este una dintre cele mai puternice amintiri legate de o bunică, aceeaşi bunică de la turtele de Crăciun. Aşteptam cu mare nerăbdare, lângă proţapul unde era săculeţul cu lapte prins încălzit pus la scurs, ca bunica să-l dezlege şi să-mi pună peste lingura mea de zahăr din castronul de tablă primele gogoloaie de brânză, urmau invariabil poalele-n brâu, toate-s amu dintr-o altă viaţă!
De aceea m-am bucurat când am primit comanda unui tort cu brânză. Blat cu biscuiţi, crema de brânză cu smântână, rulouri cu finetti şi fructe de pădure, acesta e tortul!

Pentru rotunda cu diametrul de  25 cm,
* blatul:
- 500 gr biscuiţi rupţi în bucăţi
- 100 gr zahăr
- 250 gr unt
- 200 ml apă
- esenţă de rom
* crema:
- 600 gr brânză de vacă
- 300 gr smântână grasă
- 300 gr frişcă
- 100 gr zahăr pudră
- 2 plicuri gelatină
- sare
* siropul
- fructe de pădure
- zahăr
* 500 gr rulouri cu finetti
 
Pentru pregătirea blatului am ars zahărul, am adăugat untul, apoi apa, romul şi siropul acesta l-am turnat peste biscuiţi.
Pentru cremă am blendurit brânza cu smântâna, apoi am adăugat frişca şi gelatina (pregătită conform instrucţiunilor de pe plic). Crema se pregăteşte doar după ce blatul de biscuiţi a fost turnat în tava de asamblare!

Fructele de pădure le-am acoperit cu zahăr şi le-am dat într-un clocot, până când siropul rezultat s-a îngroşat.


Asamblarea:
 - în tava detaşabilă am pus folie, apoi blat de biscuiţi
Peste biscuiţi, am turnat brânza cu smântâna şi am nivelat
Totul la frigider câteva ore sau peste noapte
Scos din tava de asamblare şi mutat pe suportul de tort
- decorat după imaginaţie; la mine sticksuri cu moţuri de coacăze roşii şi negre, sirop cu mure şi coacăze, urare din pastă de zahăr.


Pentru că vorbeam de câteva variante diferite şi pentru că până acum nu am făcut postare separată:
- blat din pişcoturi de şampanie, în rest identică reţeta
- blatul cu biscuiţi, dar nu cu sirop de zahăr ars, ci cu suc de portocale
- interior cu struguri proaspeţi şi brânză
- ciocolată pentru decor
- dulceaţă de struguri pentru decorare
- şi varianta iniţială, cea mai scumpă dintre toate, brânza de vaci înlocuită cu brânză Philadelphia, este combinaţia cea mai reuşită!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu