duminică, 20 martie 2011

Tort cutie mov















Tort – Blat de zahar ars/crema frişcă, bomboane cu lapte, jeleu
Tortul acesta are plecarea într-o prăjitură de succes pregătită înainte de post, dar de la care n-o vrut să rămână în memoria aparatului nicio poză. Amu la tort am zeci de poze, dar nu am credit pe cartela de internet să le încarc. Vă spusei doar că am cu ce-mi antrena zenul!



Blatul cu zahar ars  pentru o foaie 30x34 (în tava mare de aragaz):
- 150 gr. zahăr
- 100 ml lapte
- 100 gr unt
- 5 ouă
- 5 linguri fulgi de cocos
- 100 gr făină
- esenţă de rom
- 1 plic praf de copt
- 1 plic zahăr vanilat

Din cantitatea de zahăr am păstrat 5 linguri, restul le-am pus la caramelizat într-o tigaie, cănd tot zahărul este caramel se adaugă untul şi laptele, atenţie că zahărul se împotriveşte! Apoi, se amestecă bine siropul acesta până când zahărul este topit se adaugă esenţa de rom şi se lasă la răcit.










In siropul răcit se adaugă 5 gălbenuşuri, cocosul, făina, praful de copt.










Separat cele 5 albuşuri se bat bezea cu cele 5 linguri de zahăr păstrate şi zahărul vanilat.










Cele două compoziţii, cea a gălbenuşurilor cu cea a albuşurilor se unesc şi se omogenizează bine.


Aluatul se toarnă în tava de copt tapetată cu hârtie, eu după 15 minute la foc mic şi pe nivelul de sus aveam foaia arsă deja. E coaptă când nu se mai lipeşte de scobitoare sau în cazul meu când a mirosit a ars! Blatul răcit eu l-am lăsat înfoliat o noapte la frigider ca să nu-l mai însiropez.



 Crema:
- 500 ml frişcă lichidă
- 100 gr bomboane cu lapte
- 100 gr ciocolată albă
- 1 plic gelatină
Bomboanele acoperite cu frişcă se pun la bain-marie până se topesc.
Ciocolata acoperită cu frişcă asemeni.
Gelatina se pregăteşte conform instrucţiunilor de pe plic.
Restul de frişcă se bate.
Toate astea se unesc şi gata crema.


Jeleul: - 100 gr jeleuri de mure.
Dacă la tortul oval am ratat etapa jeleurilor, aci o prea ieşit.
Jeleurile acoperite cu apă se pun la bain-marie pană se topesc, apoi se toarnă într-un vas în strat de jumătate de centimetru la întărit. Eu am ratat la tortul oval răsturnarea.Să evit asta în caserola în care le-am pus la întărit am aşezat întâi folie. După închegare se taie cuburi.


Asamblare : - eu am folosit o caserolă de 25x17 pentru asta

Si începem:
- foaie de blat
- jumătate din cremă
- jeleurile cuburi
- cealaltă jumătate de cremă
- foaie de blat













L-am acoperit cu pasta de zahăr, aprox 0.5 kg şi flori din pastă de lapte praf. La final tortul a avut 1.7 kg şi a fost unul dintre cele mai frumoase de până amu.


Sunt fericită că pentru o doamnă absolut specială am reuşit să nasc o mare emoţie. La mulţi ani, Dora!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu