duminică, 19 septembrie 2010

Tort diplomat

















Tortul acesta l-am pregătit pentru o doamnă tare dragă mie, pe cat de mult mi-am dorit sa-l reuşesc, pe atat am eşuat! La mulţi ani, dna B.!
Pană la el nu am avut probleme cu zaharina la deserturi, am mai pregătit si alte torturi, eclere, cremşnit, cozonac.
In esentă, nu mai contează decat lacrimile drept mulţumire pentru primul desert din ultimii 2 ani dagnosticaţi cu diabet.
Tortul l-am pregătit sub forma de pătrat cu laturile de 16 cm. Cum nu am măsurat inainte, am pregătit 2 foi pentru blat in tava de 30x30 şi am decupat cum a fost necesar şi cum m-am putut incadra.
Una dintre foi a fost cea de la rulada cu salam de biscuiţi, alternanţa de dungi alb negre, iar cea de a doua a fost de pandişpan simplu cu alune.
Prima foaie de blat pentru tava de 30x30: din 5 ouă, bătute separat albuşurile spumă cu o lingură de zaharină lichidă şi gălbenuşurile cu 5 linguri de ulei, coaja de lămaie , omogenizate uşor cele două compoziţii si 100 de grame de făină, apoi impărţite in două, intr-una dintre ele am mai adăugat o lingură de cacao. Pe tava tapetată am turnat alternand alb-negru linii diagonale de compoziţie , am copt la foc mic 15 minute.
A doua foaie de blat 30x30 : din 8 ouă, albuşurile bătute spumă cu o lingură jumătate de zaharină lichidă, separat gălbenuşurile cu 8 linguri de ulei, esenţa de rom, coaja de lămaie. Am amestecat uşor gălbenuşurile peste albuşuri, am adăugat 80 gr. alune măcinate şi 60 gr. făina.
Am turnat compoziţia in tava aragazului tapetată cu hartie şi am copt-o la foc mic jumătate de oră.
Din ambele foi am decupat 3 bucăţi pentru interiorul tortului pătrat şi 4 bucăţi pentru laterale(poza 2).

Crema :
- 500 gr smantană
- 1/2 lingură zaharină lichidă
- 1 1/2 plic gelatină
- 500 gr. fructe : afine, căpsuni, kiwi,nectarine
- 2 ciocolate negre cu zaharină- milka diat

Am batut frisca smantana cu zaharina, am adaugat 3/4 din fructele taiate cuburi si gelatina pregatita conform instructiunilor de pe plic. Am turnat jumatate peste primul blat, l-am pus pe al doilea si restul de frisca si am acoperit totul cu cel de al treilea. Am dat la rece cateva ore. Apoi, glazurate lateralele cu ciocolata topita la bain-marie, asta teoretic!!!! Practic, smantana de 25 % grasime nu s-a batut frisca, cand am intors tortul jumatate din crema s-a scurs, tortul sub forma de cutia a ramas pe jumatate gol deci, apoi lateralele au luat-o si ele la vale dupa crema, era mult peste miezul noptii- momentul meu vesnic de tortulit, am avut si o ciocolata alba cu zaharina, care era transparenta dupa topire, toate au fost cum nu trebuia!
Cireasa de pe tort, ca sa raman la tema, a fost caldura din trenul CFR, vro 50 de grade(intereseaza pe cineva care face focu' ca-i septembrie si nu ianuarie?!) in cele 3 ore cat l-am transportat.
Am fost ferm convinsa ca la destinatie se va prabusi eroic in usa, n-o fost asa, cica o mers si taiat felii, asta n-o mai cred- sigur o fost zisa sa nu mor eu de inima rea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu