joi, 9 septembrie 2010

Minunat, dragul meu!



Imi este dat, din vreme-n vreme, să intalnesc oameni speciali, acolo unde nici dintr-o mie de variante nu i-aş identifica! In episodul de astăzi, specialul este: coşarul!
Poate că-n aste timpuri coşarul nu mai are in fişa postului o sobă născătoare de funigini, dar cu siguranţă o centrala termică amprentează-n tuciuriu identic mainile meşterului curăţător.
Domnul acesta este mare povestitor, păcat că nu-mi amintesc şi povestea de anu' trecut de pe vremea asta.
Se făcea că in perioada facultăţii o avut un profesor mare, o avut mai mulţi, da' numai acesta din poveste este din categoria genialii. Se numea Dimitrie Mangeron. Eu nu am auzit despre acest nume pană amu', aşa incat in timp ce mi se povestea am si inceput gugălirea. Doar 3 rezulate!
Dimitrie Mangeron era profesor in vremea aia la Facultatea de Mecanică din Iaşi, acolo preda vr'o 10 materii, da' nu de alde mecanică 1, mecanică 2, ci mecanică, limbi străine, filosofie, matematică, d'astea neintersectabile!
Coşarul işi aminteşte cum domnul profesor avea foarte mulţi bani in vremurile alea(20-30 de ani in urmă), NASA l-ar fi plătit cu 10.000 $/minut să calculeze formula corectă a readucerii piloţilor pe Pamant cand misiunea Apollo 13 a eşuat. Deci, avea bani, ignora modul in care se imbrăca şi condiţiile absolut modeste in care trăia! Dar, la un moment dat, işi cumpără o pianină, scumpă cat o Dacie, doar pentru că aşa era la modă. Nu incăpea pianina in bloc, profesorul calculează la un scripete toţi indicii, ii comunică băieţilor ridicători şi decide intrarea pianinei in bloc şi-n apartament prin balcon. La jumătatea drumului pianina face un mare balans, se desprinde şi ajunge jos praf şi pulbere. Muncitorii inmărmuresc. Ce dracu' vor păţi amu', cat ii costă?!Profesorul se agită "Nimeni să nu se mişte, trebuie să văd ce am greşit!". Reface formulele şi anunţă victorios"La jumătatea drumului era un punct critic in care distanţa dintre pianină şi exteriorul blocului trebuia sa fie de 1 m, am uitat să vă spun asta!".
Ce frumos povestea cosaşul meu, n-am eu darul şi lumina unor astfel de intalniri!
Pe google am găsit despre povestea cu NASA, se pare că este o legendă, a dat cateva lecţii acolo, dar nu la modul din intamplarea ajunsă la mine. Nu puteam spune adevărul acesta şi să anulez astfel bucuria unui om care, dincolo de legende, chiar a intalnit in care şi oase un geniu.
"Minunat, dragul meu!" era una dintre expresiile uzuale ale profesorului Dumitru Mangeron, o găsesc fermecătoare, nu pricep de ce documentaţia scrie despre faptul că folosind aste vorbe, profesorul era in multe cazuri penibil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu